Այն, որ մարդկության մեծամասնությունը անկարող ու անկարելի է համարում առանց կրոնական հավատալքի ապրելը, այսօր անվիճելի է: Ընդհանուր առմամբ աշխարհում բնակվող արդեն 7 միլիարդ քաղաքացիներին զուտ կրոնական հավատալիքի տեսանկյունից կարելի է բաժանել 4 հիմնական խմբի`
Այժմ Պողոս առաքյալի նամակի այս տողերը նախ և առաջ առաջարկում եմ դիտարկել մարդկային հարաբերությունների համատեքստում. չէ՞ որ մարդկանց փոխհարաբերությունների մեջ էլ ամեն օր կարելի է հանդիպել միմյանց հավատալու կամ հավատ չընծայելու, հավատարմության կամ անհավատարմության երևույթներին: Այսպես, խոսելով հավատի մասին` առաքյալն այն բացահայտում է 2 հետաքրքիր արտահայտություններով` ասելով.
Համաձայն եբրայեցիներին ուղղված նամակի` հավատքը մեկ այլ կարևոր բաղադրիչ ևս պետք է պարունակի, այն է` «ապացույցն այն բաների, որոնք չեն երևում»: Հիրավի շատ բաներ կան մեր կյանքում, որոնք չեն երևում, որոնք մեր զգայարանները մեզ չեն փոխանցում, և պատկերացումը դրանց մասին ստանում ենք, այսպես ասած, միջնորդավորված կերպով: Օրինակ մեզանից ոչ ոք երբեք չի տեսել օդը, սակայն քիմիայի դասագրքի կամ մեր իսկ թոքերի միջոցով մեզ հայտնի է դառնում, որ այն կա: Մեկ այլ օրինակ. մեզանից շատերը, հնարավոր է, երբեք բախտ չունենան մոտիկից տեսնելու աշխարհի 7 հրաշալիքներից եգիպտական բուրգերը, սակայն պատմական ամսագրերը և ականատեսների վկայությունները «ապացուցում» են, որ դրանք կան: Այսպես, երբ մի բան ենք լսում կամ իմանում և անկախ այն տեսնելու կամ զգալու հանգամանքի առկայությունից անվերապահորեն հավատ ենք ընծայում դրան, ապա դա ոչ այլինչ է, եթե ոչ «ապացույցն է այն բաների, որոնք չեն երևում»: Մեկ բառով այս երևույթը կարելի է անվանել ՎՍՏԱՀՈՒԹՅՈՒՆ:
Եթե վերոգրյալները վերածենք հանրահաշվի, արդյունքը կպատկերվի այսպես`
Նկատենք, սակայն, որ եթե մարդ-մարդ հարաբերություններում միմյանց հավատ ընծայելու այս բանաձևի բաղադրիչները` վստահությունը և լավատեսությունը, դրսից են գալիս, ձեռքբերովի են և շատ դեպքերում պայմանական, Աստված-մարդ հարաբերություններում հավատքը մարդու ներսից է` ի կզբանե, կատարյալ և աստվածադիր: Այս մասին վկայում է նույն Սուրբ Պողոսը` ասելով. «... որովհետև Աստծու շնորհով փրկվածներ եք հավատի միջոցով. և այս ձեզնից չէ, այլ պարգևն է Աստծու» (Եփես. 2:8-9): Իսկապես, հավատքն առ «Բարձրագույն Գոյությունը», կարճ ասած` առ Աստված, շնորհ է Արարչից, որ մեզ հետ է մեր` հոգի ստանալու պահից իսկ: Ծննդոց գրքում ադամամարդու արարման դրվգում պատմվում է, թե ինչպես է Տերը կավից մարդկային մարմինը կերտելուց հետո նրա վրա կենդանության շունչ փչում (Ծննդ. 2:7), և այդ շնչի հետ մեզ է շնորհվում նաև հավատքն առ մեզ արարող Աստված: Սա նմանվում է երաժշտական լսողությանը. պարզվում է, որ բոլոր մարդիկ ի սկզբանե օժտված են կատարյալ երաժշտական լսողությամբ, իսկ ոմանց մոտ դրա բացակայության պատճառն այն է, որ մարդու կյանքում հանգամանքները զարգանում են ի վնաս երաժշտական լսողության պահպաման, աճի և երաժշտական ունակությունների կատարելագործման: Նույն կերպ, երբ Աստծուց որպես նվեր ստացած հավատքը հանգամանքների բերումով անուշադրության ես մատնում, չես փայփայում, չես զորացնում այն Սուրբ Գրքի ընթերցանությամբ, առաքինի կյանքով, աղոթքով, Աստծո մասին խոկումներով, եկեղեցի հաճախելով, խոստովանությամբ և Սուրբ Հաղորդությամբ, շատ կարճ ժամանակում դառնում ես հավատքի տեսանկյունից բաղաձայն: Այդ ժամանակ է, որ կենդանի, ապրող ու գործող հավատքը սահմանափակվում է սոսկ կրոնական պատկանելութուն արտահայտելով, վերածվում է թերահավատության կամ սնահավատության, իսկ երբեմն էլ, որքան էլ որ սարսափելի է, անհավատության: Սակայն իրականում անհրաժեշտ է որ մեր ՀԱՎԱՏՔԸ լինի կենդանի ու ապրեցնող, լի Աստվածային Սուրբ Երրորդության, Նրա սիրո ու նախախնամության հանդեպ անսակարկ վստահությամբ, փրկության ու հավիտենական կյանքի արժանանալու ձգտմամբ ու լավատեսությամբ, հակառակ դեպքում ունայն է մեր հավատքը...
- հավատացյալներ – մարդիկ, ովքեր հավատում են գերբնական աստվածության գոյությանը:
- թերահավատներ – մարդիկ, ովքեր թեական վերաբերմունք ունեն գերբնական աստվածության հանդեպ և երկմիտ են հավատքային հարցերում:
- սնահավատներ – մարդիկ, ովքեր հավատ են ընծայում անիմաստ երևույթներին ու առարկաներին` կենդանի հավատքը փոխարինելով թալիսմաններով, կախարդություններով, գուշակություններով:
- անհավատներ – մարդիկ, ովքեր կատարելապես մերժում են գերբնական աստվածության գոյությունը:
Այժմ Պողոս առաքյալի նամակի այս տողերը նախ և առաջ առաջարկում եմ դիտարկել մարդկային հարաբերությունների համատեքստում. չէ՞ որ մարդկանց փոխհարաբերությունների մեջ էլ ամեն օր կարելի է հանդիպել միմյանց հավատալու կամ հավատ չընծայելու, հավատարմության կամ անհավատարմության երևույթներին: Այսպես, խոսելով հավատի մասին` առաքյալն այն բացահայտում է 2 հետաքրքիր արտահայտություններով` ասելով.
- հավատը հուսացած բաների հաստատումն է,
- հավատը ապացույցն է այն բաների, որոնք չեն երևում:
Համաձայն եբրայեցիներին ուղղված նամակի` հավատքը մեկ այլ կարևոր բաղադրիչ ևս պետք է պարունակի, այն է` «ապացույցն այն բաների, որոնք չեն երևում»: Հիրավի շատ բաներ կան մեր կյանքում, որոնք չեն երևում, որոնք մեր զգայարանները մեզ չեն փոխանցում, և պատկերացումը դրանց մասին ստանում ենք, այսպես ասած, միջնորդավորված կերպով: Օրինակ մեզանից ոչ ոք երբեք չի տեսել օդը, սակայն քիմիայի դասագրքի կամ մեր իսկ թոքերի միջոցով մեզ հայտնի է դառնում, որ այն կա: Մեկ այլ օրինակ. մեզանից շատերը, հնարավոր է, երբեք բախտ չունենան մոտիկից տեսնելու աշխարհի 7 հրաշալիքներից եգիպտական բուրգերը, սակայն պատմական ամսագրերը և ականատեսների վկայությունները «ապացուցում» են, որ դրանք կան: Այսպես, երբ մի բան ենք լսում կամ իմանում և անկախ այն տեսնելու կամ զգալու հանգամանքի առկայությունից անվերապահորեն հավատ ենք ընծայում դրան, ապա դա ոչ այլինչ է, եթե ոչ «ապացույցն է այն բաների, որոնք չեն երևում»: Մեկ բառով այս երևույթը կարելի է անվանել ՎՍՏԱՀՈՒԹՅՈՒՆ:
Եթե վերոգրյալները վերածենք հանրահաշվի, արդյունքը կպատկերվի այսպես`
ՀԱՎԱՏՔ = ՎՍՏԱՀՈՒԹՅՈՒՆ + ԼԱՎԱՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ
Նկատենք, սակայն, որ եթե մարդ-մարդ հարաբերություններում միմյանց հավատ ընծայելու այս բանաձևի բաղադրիչները` վստահությունը և լավատեսությունը, դրսից են գալիս, ձեռքբերովի են և շատ դեպքերում պայմանական, Աստված-մարդ հարաբերություններում հավատքը մարդու ներսից է` ի կզբանե, կատարյալ և աստվածադիր: Այս մասին վկայում է նույն Սուրբ Պողոսը` ասելով. «... որովհետև Աստծու շնորհով փրկվածներ եք հավատի միջոցով. և այս ձեզնից չէ, այլ պարգևն է Աստծու» (Եփես. 2:8-9): Իսկապես, հավատքն առ «Բարձրագույն Գոյությունը», կարճ ասած` առ Աստված, շնորհ է Արարչից, որ մեզ հետ է մեր` հոգի ստանալու պահից իսկ: Ծննդոց գրքում ադամամարդու արարման դրվգում պատմվում է, թե ինչպես է Տերը կավից մարդկային մարմինը կերտելուց հետո նրա վրա կենդանության շունչ փչում (Ծննդ. 2:7), և այդ շնչի հետ մեզ է շնորհվում նաև հավատքն առ մեզ արարող Աստված: Սա նմանվում է երաժշտական լսողությանը. պարզվում է, որ բոլոր մարդիկ ի սկզբանե օժտված են կատարյալ երաժշտական լսողությամբ, իսկ ոմանց մոտ դրա բացակայության պատճառն այն է, որ մարդու կյանքում հանգամանքները զարգանում են ի վնաս երաժշտական լսողության պահպաման, աճի և երաժշտական ունակությունների կատարելագործման: Նույն կերպ, երբ Աստծուց որպես նվեր ստացած հավատքը հանգամանքների բերումով անուշադրության ես մատնում, չես փայփայում, չես զորացնում այն Սուրբ Գրքի ընթերցանությամբ, առաքինի կյանքով, աղոթքով, Աստծո մասին խոկումներով, եկեղեցի հաճախելով, խոստովանությամբ և Սուրբ Հաղորդությամբ, շատ կարճ ժամանակում դառնում ես հավատքի տեսանկյունից բաղաձայն: Այդ ժամանակ է, որ կենդանի, ապրող ու գործող հավատքը սահմանափակվում է սոսկ կրոնական պատկանելութուն արտահայտելով, վերածվում է թերահավատության կամ սնահավատության, իսկ երբեմն էլ, որքան էլ որ սարսափելի է, անհավատության: Սակայն իրականում անհրաժեշտ է որ մեր ՀԱՎԱՏՔԸ լինի կենդանի ու ապրեցնող, լի Աստվածային Սուրբ Երրորդության, Նրա սիրո ու նախախնամության հանդեպ անսակարկ վստահությամբ, փրկության ու հավիտենական կյանքի արժանանալու ձգտմամբ ու լավատեսությամբ, հակառակ դեպքում ունայն է մեր հավատքը...
Ուստի, սիրելի ընթերցողներ, աղոթում ու մաղթում եմ, որ դուք «Հոգու միջոցով զորությամբ ամրանաք ներքնապես. այնպես որ, ձեր հավատի միջոցով, Քրիստոս բնակվի ձեր սրտերում, և դուք սիրո մեջ արմատավորված ու հաստատված լինեք» (Եփես. 3:16-17):
9 արտահայտվիր:
Շատ լավն էր, Արթուր ջան: Ես հավատը միշտ նմանեցնում եմ Մեեեեեծ եկեղեցու, որին տանող ճանապարհին կան փոքրիկ վանքեր, մատուռներ, ու մենք այդ բոլորը մտնելով, ուսումնասիրելով քիչ-քիչ մոտենում են այն մեծին: Հավատը միանգամից չի տրվում. այն տևական մտածումների, կրթության ու ուսումնասիրության արդյունք է, բայց վերջն այդ ամենի հզոր զգացում է, անփոխարինելի, անկրկնելի, դեռ ճանապարհի սկզբում, որ դա զգում եմ, պատկերացնում եմ վերջին հասածները ինչ զգացում ունեն: Հա, այսօր շատ եմ ձեր մասին մտածում` քո ու Սեյրան սարկավագի, վաղը պատասխանատու օր է ձեզ համար, չգիտեմ` էսպիսի պահի ինչ են մաղթում, դրա համար կասեմ, լինեք այնպիսին, ինչպիսի Տերն է ուզում ձեզ տեսնել ու լինեք իմ ու իմ նմանների կողքին... Տա Թև
Լավն էր... գումարումը հատկապես...
Հիանալի մի նյութ այս նույն թեմատիկայում, կարդացեք անպայման. http://vardapet.blogspot.com/2012/06/installation-guide.html?spref=fb
Ես բազմիցս եմ կարդացել այս հոդվածը: Ամեն անգամ ավելի ու ավելի եմ հավատքով լցվում: Մանավանդ մի հարցի նկատմամբ, որը, թվում է, թե անհնար է իրականանա:
@Анонимный : Կարելի է իմանալ, թե ինչ հարցի մասին է խոսքը???
Անձնական է, սիրո հետ է կապված, մանկության երազանքս է: Անկեղծ` ամեն անգամ կարդալիս զգում եմ, որ ամեն ինչ կփոխվի դեպի լավը:
@Анонимный : Դե ուրեմն, տա Աստված որ Ձեր երազանքն իրականություն դառնա Աստծո կամքով
Շնոհակալություն:
Շնորհակալություն:
Post a Comment
Շնորհակալություն մեկնաբանության համար: Եթե Ձեր մեկնաբանությունը առնչվում է հոդվածի նյութին, չի պարունակում վիրավորանքներ և կասկածելի չէ բովանդակությամբ, ապա կարճ ժամանակում այն անպայման կհրապարակվի: Աստված օրհնի Ձեզ: