Եկեղեցական այն աստիճանները, որ այսօր առկա են և օգտագործվում են Հայոց Եկեղեցում, իրենց ծնունդն ու պատմական զարգացումն են ապրել` ելնելով եկեղեցիներում սպասավորության տարբեր ոլորտների անհրաժեշտությունից:
Այսուհանդերձ Ավանդական բոլոր եկեղեցիներում (եկեղեցիներ, որոնք հիմնադրվել են Քրիստոսի աշակերտների կողմից) գոյություն ունի նվիրապետական 3 հիմնական աստիճան`
ինչը նշանակում է, որ անձը պատրաստակամ է տանել Քրիստոսի լուծի քառորդ մասը:
Կիսասարկավագին դիմելու և ողջունելու հատուկ ձևեր Հայոց Եկեղեցում նույնպես չկան:
Այսուհանդերձ Ավանդական բոլոր եկեղեցիներում (եկեղեցիներ, որոնք հիմնադրվել են Քրիստոսի աշակերտների կողմից) գոյություն ունի նվիրապետական 3 հիմնական աստիճան`
- սարկավագ,
- քահանա,
- եպիսկոպոս:
Այսպես այսօր հայոց եկեղեցում առանձնացվում է եկեղեցականների 9 աստիճան (սա զուգահեռվում է հրեշտակների 9 դասերի հետ)`
Առաջին 4 աստիճանները կրտսեր եկեղեցականներին տրվում են մեկ ընդհանուր դպիր անվամբ` իշխանություն տալով եկեղեցու դուռը բացել, մաքրել ու կարգուկանոն պահպանել եկեղեցում, ծիսական արարողությունների ժամանակ կերոն (մոմակալ) բռնել, Աստվածաշունչ ընթերցել և աղոթել:
Ձեռնադրություն |
Առաջին 4 աստիճանները կրտսեր եկեղեցականներին տրվում են մեկ ընդհանուր դպիր անվամբ` իշխանություն տալով եկեղեցու դուռը բացել, մաքրել ու կարգուկանոն պահպանել եկեղեցում, ծիսական արարողությունների ժամանակ կերոն (մոմակալ) բռնել, Աստվածաշունչ ընթերցել և աղոթել:
Ջահընկալ` ձեռքին մոմակալ և Հաղորդության գինու բաժակը |
Դռնապան` ձեռքին եկեղեցու բանալին |
Նկատենք, որ դպիր կարգելու հատուկ արարողությունը դեռ ձեռնադրություն չէ, այլ` տվչություն (որոշ իրավունքներ են տրվում): Տվչություն է կոչվում նաև քանի որ այն իրականացնող եպիսկոպոսը ընծայացուին է տալիս այն առարկաները (բանալի, մոմակալ, Աստվածաշունչ), որոնք պետք է օգտագործի դպիրը: Դպիրներին հազվադեպ դիմում են բարեկրոն մակդիրով:
Երդմնեցուցիչ` ձեռքին աղոթք |
Գրակարդաց` ձեռքին Աստվածաշունչ |
Կիսասարկավագ` ձեռքին սկիհ, ձախ բազկին` ուրար |
Կիսասարկավագը դպրից որոշակի իրավունքներով (օրինակ` բուրվառ օգտագործելու, կամ սկիհին դիպչելու իրավունք) առավելություն ունեցող եկեղեցականն է, որը սակայն որոշ կարևոր իրավունքներով զիջում է բուն սարկավագությանը (այդ իսկ պատճառով` կիսասարկավագ):
Կիսասարկավագը ծիսական արարողությունների ժամանակ ձախ բազկին ուրար /բազկուրար/ է կրում (ուրարը նեղ և երկար երիզ է` նախատեսված սարկավագական հանդերձի համար. այն խորհրդանշում է Քրիստոսի լուծը),ինչը նշանակում է, որ անձը պատրաստակամ է տանել Քրիստոսի լուծի քառորդ մասը:
Կիսասարկավագին դիմելու և ողջունելու հատուկ ձևեր Հայոց Եկեղեցում նույնպես չկան:
6 արտահայտվիր:
isk,sharunakutun@ , erb klini?
Եթե շարունակությանը ձեզ պես սպասող ունեմ, ապա վաղն իսկ կտեղադրեմ 2-րդ հատվածը սարկավագության վերաբերյալ:
Spasum enq.Shat shnorhakalutyun.
:))))) Չէի սպասում, որ թեման կհետաքրքրեր... Ուրախ եմ: Խոստումս անպայման կկատարեմ:
եսել եմ սպասում Արթուր ջան
Շատ կարևորա իմանալ այս մասին.տեղադրեք ինչքան հնարավոր է շատ բան.
Post a Comment
Շնորհակալություն մեկնաբանության համար: Եթե Ձեր մեկնաբանությունը առնչվում է հոդվածի նյութին, չի պարունակում վիրավորանքներ և կասկածելի չէ բովանդակությամբ, ապա կարճ ժամանակում այն անպայման կհրապարակվի: Աստված օրհնի Ձեզ: