Աշնան արևը ծուլորեն պարպում է իր ջերմության վերջին մնացորդները` ջանալով լույսով ցողել Աստծո ամեն մի արարածի: Առաքել պապը` կնճիռների արանքում սքողած նահապետական իմաստությունը, ճակատը` արևին դեմ-հանդիման, նստել է ծռված պատի մոտ` ցածրիկ աթոռին, և երկար ունքերի տակից նայում է տերևաթափ բակին` մտովի վերականգնելով երբեմնի շեն պարտեզը:
- Է՜հ,- բազմանշանակ արտաբերեց պապը և ափով ցավագին զարկեց ծնկին:
Ձեռքը սահեց տաբատի պատռվածքի վրայով. հիշեց պառավին... «Ո՞ւմ ա պետք մենակ մարդը, մի կարկտանի էղածն ինչ ա, առանց կնգա գլուխ չի գալի, էլ չասեմ հայաթը, տունը, մարագը...»,- ծերունական որովայնախոսությամբ քթի տակ մռթմռթաց Առաքել պապը ու ձգվեց դեպի հանգիստ օրորվող խնոցին:
- Հո ՜-պա ՜,- ծանրորեն վանկարկելով` ողջ մարմնով հրեց այն:
Պարանները ձգվեցին քնարի լարերի պես, ու խնոցին սկսեց երգել իր հանապազօրյա տաղը:
- Բա´րև...- անսովոր տոնայնությամբ հնչեց մեկի ձայնը:
Առաքել պապը գիրթ շրջվեց. հետևում` 5-6 քայլ հեռու, կանգնած էր կոկիկ հագնված, փողկապավոր մի երիտասարդ` թևատակին հաստ թղթապանակ:
- Գյա´, վախցրիր,- կես զարմացած, կես անակնկալի եկած ձայնը բարձրացրեց Առաքել պապը` միևնույն ժամանակ ջանալով չխախտել հյուրընկալության դարավոր ավանդույթները:
Օտարականը, արհեստական ժպիտը դեմքին, անհաղորդ իրադրությանը, լուռ նայում էր:
- Գյա´, խոսա տենամ ո՞վ ես, ի՞նչ ես ուզում:
- Գներես,- ջարդված հայերենով մի կերպ արտաբերեց երիտասարդը,- I want to know... ի՞նչ է... սա, - դարձյալ կոտրատված լեզվով արտասանեց նա` մատնացույց անելով խնոցին:
- Էսի՞, էս խնոցի ա, չգիտե՞ս,- ժպտուն աչքերը շողացնելով հպարտացավ ծերունին և ձեռքով մեկ անգամ ևս հրեց այն:
- Khn-odz-e???
- Խնոցի´, խը՜-նո՜-ցի՜,- ոտքով-ձեռքով սկսեց բացատրել պապը, սակայն զգալով, որ օտարականը իրեն չի հասկանում փորփրեց լեզուների գիտության իր համեստ գրադարանը և գտավ իրեն պետքական բառը գերմաներենով.- «բուտե´ռ»,- հայտնագործություն արածի պես բացականչեց,- կարա´գ, է´լի:
Տեսնելով, որ այնուամենայնիվ երիտասարդը չի հասկանում իրեն, գրպանից հանեց ծալովի դանակը (սա ի դեպ երկյուղ առաջ բերեց օտարականի մոտ), բացեց խնոցու խուփը և զգուշորեն դանակի շեղբի վրա հավաքեց անարատ կարագը:
- Ա´ռ, փորձա, համով ա...
Երիտասարդի դեմքը տարակուսած հայացք ստացավ:
- Butter?- զարմացավ նա:
- Հա´, էլի, չե՞մ ասում` «բուտեռ»:
Երիտասարդը մի քանի վայրկյան ապշահար նայում էր մե´րթ խնոցուն, մե´րթ ծերունուն, մե´րթ դանակի շեղբից կախված կարագի շերտին. տարակույսը, կասկածը, զարմանքն ու հարցը չէին լքում նրա դեմքը:
- Sorry,- վերջապես խոսեց նա` թղթապանակը թևի տակից հանելով և մի տեսակ դասատուի դիրքի բերելով իրեն,- ես սովորել լավագույն agronomical institute Յուրոփի մեջ, and երբեք սովորել գրքին մեջ, that butter... պատրաստ լինել by khi-no-za,- փորձեց վերհիշել և արտաբերել «խնոցի» բառը:
Առաքել պապը լուռ համբերատարությամբ հավաքում էր օտարականի ասած բառերի` իրեն հասկանալի պաշարը. միտքը ընդհանուր առմամբ ըմբռնեց, բայց...
- Հա´, բա հեդո՞...
- I think... կկարծեմ, թե դա սխալ ճանապարհ... agronomical գրքերին մեջ չիկա...
Պապը` աչքերի մեջ անթեղված խղճահարությամբ շարունակում էր լուռ հետևել երիտասարդին` ջանալով նրա երկար-բարակ դասախոսության միջից որսալ հայերեն բառերը:
- Գյա´, - հանկարծ ընդհատեց ոգևորված եվրոպացուն,- տենաս մի օր մարդ կդառնա՞ք...
Արթուր սրկ. (2011թ)
- Է՜հ,- բազմանշանակ արտաբերեց պապը և ափով ցավագին զարկեց ծնկին:
Ձեռքը սահեց տաբատի պատռվածքի վրայով. հիշեց պառավին... «Ո՞ւմ ա պետք մենակ մարդը, մի կարկտանի էղածն ինչ ա, առանց կնգա գլուխ չի գալի, էլ չասեմ հայաթը, տունը, մարագը...»,- ծերունական որովայնախոսությամբ քթի տակ մռթմռթաց Առաքել պապը ու ձգվեց դեպի հանգիստ օրորվող խնոցին:
- Հո ՜-պա ՜,- ծանրորեն վանկարկելով` ողջ մարմնով հրեց այն:
Պարանները ձգվեցին քնարի լարերի պես, ու խնոցին սկսեց երգել իր հանապազօրյա տաղը:
- Բա´րև...- անսովոր տոնայնությամբ հնչեց մեկի ձայնը:
Առաքել պապը գիրթ շրջվեց. հետևում` 5-6 քայլ հեռու, կանգնած էր կոկիկ հագնված, փողկապավոր մի երիտասարդ` թևատակին հաստ թղթապանակ:
- Գյա´, վախցրիր,- կես զարմացած, կես անակնկալի եկած ձայնը բարձրացրեց Առաքել պապը` միևնույն ժամանակ ջանալով չխախտել հյուրընկալության դարավոր ավանդույթները:
Օտարականը, արհեստական ժպիտը դեմքին, անհաղորդ իրադրությանը, լուռ նայում էր:
- Գյա´, խոսա տենամ ո՞վ ես, ի՞նչ ես ուզում:
- Գներես,- ջարդված հայերենով մի կերպ արտաբերեց երիտասարդը,- I want to know... ի՞նչ է... սա, - դարձյալ կոտրատված լեզվով արտասանեց նա` մատնացույց անելով խնոցին:
- Էսի՞, էս խնոցի ա, չգիտե՞ս,- ժպտուն աչքերը շողացնելով հպարտացավ ծերունին և ձեռքով մեկ անգամ ևս հրեց այն:
- Khn-odz-e???
- Խնոցի´, խը՜-նո՜-ցի՜,- ոտքով-ձեռքով սկսեց բացատրել պապը, սակայն զգալով, որ օտարականը իրեն չի հասկանում փորփրեց լեզուների գիտության իր համեստ գրադարանը և գտավ իրեն պետքական բառը գերմաներենով.- «բուտե´ռ»,- հայտնագործություն արածի պես բացականչեց,- կարա´գ, է´լի:
Տեսնելով, որ այնուամենայնիվ երիտասարդը չի հասկանում իրեն, գրպանից հանեց ծալովի դանակը (սա ի դեպ երկյուղ առաջ բերեց օտարականի մոտ), բացեց խնոցու խուփը և զգուշորեն դանակի շեղբի վրա հավաքեց անարատ կարագը:
- Ա´ռ, փորձա, համով ա...
Երիտասարդի դեմքը տարակուսած հայացք ստացավ:
- Butter?- զարմացավ նա:
- Հա´, էլի, չե՞մ ասում` «բուտեռ»:
Երիտասարդը մի քանի վայրկյան ապշահար նայում էր մե´րթ խնոցուն, մե´րթ ծերունուն, մե´րթ դանակի շեղբից կախված կարագի շերտին. տարակույսը, կասկածը, զարմանքն ու հարցը չէին լքում նրա դեմքը:
- Sorry,- վերջապես խոսեց նա` թղթապանակը թևի տակից հանելով և մի տեսակ դասատուի դիրքի բերելով իրեն,- ես սովորել լավագույն agronomical institute Յուրոփի մեջ, and երբեք սովորել գրքին մեջ, that butter... պատրաստ լինել by khi-no-za,- փորձեց վերհիշել և արտաբերել «խնոցի» բառը:
Առաքել պապը լուռ համբերատարությամբ հավաքում էր օտարականի ասած բառերի` իրեն հասկանալի պաշարը. միտքը ընդհանուր առմամբ ըմբռնեց, բայց...
- Հա´, բա հեդո՞...
- I think... կկարծեմ, թե դա սխալ ճանապարհ... agronomical գրքերին մեջ չիկա...
Պապը` աչքերի մեջ անթեղված խղճահարությամբ շարունակում էր լուռ հետևել երիտասարդին` ջանալով նրա երկար-բարակ դասախոսության միջից որսալ հայերեն բառերը:
- Գյա´, - հանկարծ ընդհատեց ոգևորված եվրոպացուն,- տենաս մի օր մարդ կդառնա՞ք...
Արթուր սրկ. (2011թ)
6 արտահայտվիր:
Զի´լ էր: Սիրում եմ աննշանի, անտեսված, չկարևորվածի մեջ ամենաարժեքավորը գտնելը: )))))))))
Նշան
Ինչ կարգին մարդիկ են էս Առաքել պապերը, այ մարդ, ափսոս վերանում է էդ տեսակը... Տա Թև
Ինչպես հայտնի առակագիրներն են արել ես էլ հիմա լուծանեմ առակս :))): Արդ, զառակս զի՞նչ ցուցանէ.
Առաքել պապը Առաքելական Սուրբ ու ավանդապահ եկեղեցին է, եկեղեցի, որն այսօր թեև ճոճում է իր խնոցին` դավանանքը, այնուամենայնիվ միայնակ է առանց իր տատի` հավատացյալ ժողովրդի, դրա համար ծուռ է պատը, ավեր պարտեզը, անկարկատան տաբատը...
Պատանին նոր կրոնական շարժում է` ծնված Եվրոպայում կամ այլուր, որ հայտնվում է Առաքելի անդաստանում ու համոզելով թե գրքում` Աստվածաշնչում այս կամ այն բանը չկա, պնդում է, որ դա սխալ է և խոտելի, հորդորում է հրաժարվել անարատ կարագից` անարատ ու նախնական վարդապետությունից` ինքն իրեն դնելով կիրթ, զարգացած ու հավատքային հարցերից միանգամայն գլուխ հանողի տեղ: Դանակը, որը հանում է պապը և վախ ներշնչում երիտասարդին, ժամանակն է, պատմությունը, վաստակը և փորձառությունը Հայոց Եկեղեցու, դե իսկ մարդը, որը երիտսարդը դեռ չի դառնում, քրիստոնյան է որ կա: Այսքանը:
Գիտես, Արթուր, ես, բնական է, մինչև քո բացատրելը, էդպիսի մանրամասներով չէի ընկալել, բայց հենց հայտնվեց եվրոպացի երիտասարդը, միանգամից մորմոն, ավետարանչական, կամ Եհովայի վկա պատկերացրիՃՃՃՃճ Տա Թև
Ես տիպավորված եմ, ինչպիսի տիպիկ մենկնություն... ՀԻՆԱԼԻ Է, խոսքեր չկան....
inchpes misht, duq shat xorimast eq stexcagorcum,u dzer mitq@ sur e u dastiarakox, hrashali e..
Post a Comment
Շնորհակալություն մեկնաբանության համար: Եթե Ձեր մեկնաբանությունը առնչվում է հոդվածի նյութին, չի պարունակում վիրավորանքներ և կասկածելի չէ բովանդակությամբ, ապա կարճ ժամանակում այն անպայման կհրապարակվի: Աստված օրհնի Ձեզ: